Αλήθεια…
Αν είχατε μια τράπεζα που κάθε πρωί έβαζε στον λογαριασμό σας 86.400 ευρώ, τα οποία θα έπρεπε να ξοδέψετε την ίδια μέρα και δεν θα μπορούσατε να τα μεταφέρετε στην επόμενη μέρα, τι θα κάνατε; Θυμηθείτε ότι κάθε μέρα μπαίνουν στον λογαριασμό μας 86.400 δευτερόλεπτα, τα οποία πρέπει να αξιοποιούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Τι είναι ο χρόνος;
Ο χρόνος αποτελεί ένα σπάνιο αγαθό.
Δεν μπορούμε:
Να αγοράσουμε χρόνο
Να διατηρήσουμε τον χρόνο
Να προσθέσουμε χρόνο.
Αντίθετα, τον χρόνο μας μπορούμε:
Να τον οργανώσουμε
Να τον κατανείμουμε
Να τον προγραμματίσουμε.
Ποια πράγματα μας κλέβουν συνήθως χρόνο;
Οι παράγοντες οι οποίοι μας κλέβουν χρόνο είναι οι ακόλουθοι:
Τρία βασικά βήματα
Υπάρχουν τρία βασικά που χρειάζεται να ακολουθήσετε, προκειμένου να αρχίσετε να οργανώνετε ορθά τον χρόνο σας.
Βήμα 1ο
Βήμα 2ο
Ιεραρχείστε τις υποχρεώσεις σας με βάση τις προτεραιότητες που θέτετε. Δώστε προσοχή στις έννοιες Σημαντικό και Επείγον. Για να κατανοήσετε καλύτερα την έννοια του σημαντικού, αναρωτηθείτε ποιο είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί αν δεν κάνετε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα. Από την άλλη, για να αντιληφθείτε την έννοια του επείγοντος, αναρωτηθείτε ποιο είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί αν δεν πραγματοποιήσετε μια δεδομένη δραστηριότητα σύντομα. Παρατηρείστε προσεκτικά τον ακόλουθο πίνακα και διαμορφώστε έναν αντίστοιχο για τις δραστηριότητές σας.
Επείγον | Μη επείγον | |
Σημαντικό | Α Αυριανό διαγώνισμα | Β Επανάληψη |
Μη σημαντικό | C Να αγοράσω βιβλία και τετράδια | D Να παρακολουθήσω τηλεόραση |
Α. Κάντε το αμέσως
Β. Βάλτε το στο ημερήσιο πρόγραμμα σας ως Α
C. Αναθέστε το σε κάποιον άλλο ή βάλτε το στο πρόγραμμά σας ως Β
D. Ξεχάστε το
Βήμα 3ο
Γράψτε στο ημερολόγιό σας οτιδήποτε έχετε να κάνετε και φτιάξτε το καθημερινό σας πρόγραμμα, προσηλωμένοι στον τελικό σας στόχο. Ο προγραμματισμός των ενεργειών μάς εξασφαλίζει αποτελεσματικότατη διαχείριση του χρόνου μας. Άλλωστε, εάν αποτύχουμε να προγραμματίσουμε, είναι σαν να προγραμματίζουμε να αποτύχουμε.
Χρυσοί κανόνες για τη διαχείριση χρόνου